Important de stiut

7 ADEVĂRURI „SILVISTE” PENTRU PĂRINȚI ȘI COPII

Educația este o provocare…

Educația este o provocare pentru părinți pentru că „meseria de părinte” nu se învață la școală, la nici o oră de curs. Așa că ne trezim direct părinți… mă rog, nu chiar direct, ci după nouă luni… însă, după acele nouă luni, devii brusc și fără posibilitate de a da înapoi, părinte de bebeluș, părinte de copil în „teribilii ani 1-2-3”, adică de copil de copilărie timpurie și apoi copilărie târzie, apoi părinte de școlar, de adolescent, de tânăr, etc.

Pe parcursul experimentelor cu copiii, José Silva a descoperit principii după care ar trebui să funcționeze orice sistem educativ, pentru că învățând din exerciții, de la copii, a considerat că acesta este adevăratul mod în care funcționează creierul copiilor și de aici adevăruri pe care trebuie să le aplicăm în educația copiilor.

Iată 7 adevăruri pe care vreau să vi le aduc în atenție survolând principiile învățate la cursul Metoda Silva și de care putem ține cont în educația copiilor, elevilor, fraților mai mici sau chiar a nepoților noștri:

  1. În primii ani de viață, copilul nu are sistemul nervos maturizat, se plictisește ușor și asta poate fi un impediment pentru starea lui zilnică de echilibru. Astfel, un părinte absolvent poate să își ia copilul lângă el oricât de mic ar fi și să facă exercițiile de relaxare împreună cu el. Relaxarea transmisă astfel prin inducție, îi ajută pe copii să aducă la „zero” nivelul de agitație sau de stres zilnic, sau orice inadaptare a sistemului nervos la vârste fragede de până la 5 ani.
  1. Copilul are un creier avid de impulsuri, el se hrănește cu impulsuri din exterior (informații) și nu discerne singur ce este bine de ce nu este bine. Asta înseamnă că, până în vârsta preșcolară, copilul asimilează ușor toate informațiile cu care intră în contact. Este sarcina părintelui să facă selecția informațiilor, nu a copilului!
  1. Nivelul activității creierului este în legătură directă cu frecvența undelor cerebrale și cu vârsta copilului (între 1 și 4 ani, frecvența dominantă a creierului este Delta, între 4 și 7 ani, frecvența dominantă este Theta, între 7 și 14 ani, frecvența dominantă este Alpha, în timp ce creierul adultului funcționează preponderent în frecvența Beta, într-o zi de viață). De aceea, rolul pe care îl au frecvențele este foarte important pentru a ști cum să le folosim în educație, ferindu-l de programarea negativă și ajutându-l să acumuleze ușor lucruri pozitive și benefice.
  1. Dintre cele trei frecvențe ale copilăriei, frecvențele Delta și Theta sunt importante pentru înmagazinarea inconștientă a tot ceea ce aude, simte, interpretează, gustă, atinge, vede sau repetă copilul, iar frecvența Alpha este importantă în special pentru învățarea conștientă. Frecvențele Delta și Theta sunt frecvențele somnului profund și sunt frecvențele unei puternice programări mentale iar rolul nostru, ca părinți, este să „controlăm” ceea ce ascultă creierul atât conștient cât, mai ales, inconștient atunci când puiul nostru adoarme, doarme, aude în somn, etc. Atenția noastră ca și educatori ar trebui să fie îndreptată spre ce urmărește la televizor, pe Youtube, Instagram, Tik Tok, filme pe tabletă sau orice dispozitiv cu care copilul adoarme fără să vrea sau… de regulă…
  1. Vizualizarea și imaginația sunt printre primele calități exprimate de creierul copilului începând cu vârsta de 3 ani și sunt foarte importante în învățare. Eficiența procesului de învățare ține exclusiv de aceste două calități intrinseci ale creierului. Calitățile naturale – vizualizarea și imaginația – împreună cu frecvența potrivită de lucru a creierului (frecvența Alpha), fac din învățare o bucurie pentru copiii noștri.

Cursul SILVA PENTRU COPII este cel mai potrivit loc în care să punem la treabă într-un mod plăcut antrenamentul creierelor lor pentru pregătirea pentru performanță.

  1. Memoria omului poate fi antrenată prin vizualizare și imaginație la orice vârstă, așadar niciodată nu este prea târziu pentru o imaginație vie și creativă. Dar copiii? Au ei nevoie de imaginație mai bogată…? Au ei nevoie să li se întărească încrederea în imaginație, au nevoie să știe că imaginația nu este greșită, neimportantă sau nefolositoare, din contră, ea îi poate ajuta la învățătură făcând-o plăcută și utilă.
  1. Cea mai mare descoperire a omului este potențialul propriei minți” ne-a spus José Silva. Așadar, dragi colegi absolvenți, să nu conteniți să vă încurajați copiii să-și descopere și să creadă în acest potențial!

Putem adapta pentru copiii noștri tehnicile învățate la adulți dar, chiar și așa, Cursul SILVA PENTRU COPII pune în interacțiune copiii cu instructorii și copiii între ei, în mod controlat, astfel încât prin această interacțiune să se obțină învățarea practică a tehnicilor Silva pentru copii.

Metoda Silva este o trusă de instrumente pe care copilul o va putea folosi independent de prezența noastră, oricând, fără să expire sau să se demodeze, este AS-ul lor din mânecă pentru a reuși ușor și fără stres în viață!

Există însă și o veste mai puțin bună, dragi părinți… Copilul învață prin imitație, copiind, iar primii pe care îi copiază suntem… noi, părinții, adulții. De aceea, după absolvirea Cursului SILVA PENTRU COPII, vine rândul vostru să preluați munca noastră și să o consolidați. Este suficient ca, înainte de culcare, să îl chemați în pat, lângă voi și să îl rugați să vă conducă el într-un exercițiu de meditație, așa cum a învățat la curs… aceasta va fi cea mai mare dovadă de recunoaștere pe care o veți da copilului dvs. și cel mai valoros sentiment de încredere în el, de care își va aminti toată viața!

Am scris aceste rânduri cu inima privind către o lume mai bună pe care o vor conduce copiii noștri.

Vă respect!

Anca Jugănaru – profesor de fizică, instructor certificat Metoda Silva

Lasă un răspuns