Autor: Cristi Lazăr

Știu că ești stresat(ă). Stresul este inevitabil. Toți „ne stresăm”. Unii se stresează acut și alții se stresează cronic.

Stresul acut este un stres intens de scurtă durată. Apare rapid și dispare rapid. Spre exemplu, într-o situație reală de pericol iminent, caz foarte rar întâlnit în zilele noastre, se declanșează în celulele nervoase ale creierului uman un val de reacții automate care transmit, pe o cale ultra-super-rapidă, un semnal nervos la glandele suprarenale. Acestea decarcă instantaneu o cantitate de adrenalină care pleacă spre țesuturi și mușchi cu comanda „supraviețuiește!” adică suficientă energie pentru corpul fizic ca să acționeze pentru supraviețuire prin luptă sau prin fugă de pericol. Asta se întâmplă în cazul în care te întâlnești pe cărare față în față cu lupul sau sare careva să te ia la bătaie sau te trezești brusc pe marginea prăpastiei, la propriu. Acest tip de stres este gestionat eficient de corpul fizic pentru că substanțele chimice se dizolvă în scurt timp și corpul se reface și reintră în homeostază (starea de echilibru).


Stresul cronic este stresul prelungit… ceas de ceas, zi de zi, noapte de noapte, an de an. Este tipul de stres de care suferă aproape întreaga planetă și care „ne îneacă” organismul cu substanțe chimice (neurotransmițători și hormoni) secretate încontinuu și destinate acțiunilor de supraviețuire și care ne țin permanent în starea de „luptă sau fugi”.

Cum de fugit nu avem unde și nu avem de ce, pentru că în mod real viața nu ne este pusă în pericol la birou sau acasă sau în mașină sau în fața televizorului, rămâne(m) „să ne luptăm” cu grijile, fricile și închipuirile noastre. Adică să permitem în continuare acestor factori declanșatori, acestor stimuli, să acționeze asupra sistemului nostru de supraviețuire. Și cu cât le permitem mai mult, cu atât mai puternici vor fi stimulii și cu atât mai stresați vom fi. Continuu. Permanent. Și, uite-așa ajung unii stresați cronic.

Stresul cronic consumă rezervele de recuperare și refacere ale organismului pentru că este întreținut pe durată mai lungă de timp și corpul uman nu este proiectat să funcționeze pe modulul de refacere pe termen lung. „Gândurile negre”, mediul negativ, mediul excesiv-competitiv, oamenii toxici, disputele, certurile, „deadline-urile și urgențele permanente”, amintirile care „dor”, spaima, confuzia, indecizia, lipsa de odihnă (de somn natural), nemulțumirile de tot felul, mențin în organism o activitate chimică prelungită destinată permanentei „supraviețuiri”. Crezi că e bine așa pentru corpul fizic? Un copil ar răspunde simplu: „nu e bine așa!”.

Cercetătorii afirmă că fiecare gând pe care îl gândim, fie că este ca reacție la o situație iminentă, fie că este o evocare a unei amintiri (plăcută sau neplăcută), fie că este o imaginație, determină în creier, în zone specifice responsabile, activități de natură electrică și chimică. Adică, la orice gând, în mod specific, se descarcă/ se produce electricitate și se secretă anumite substanțe chimice specifice (neuro-transmițători, peptide, hormoni etc.).


Întrebări. Crezi că la gânduri bune se descarcă substanțe diferite decât cele care se secretă la gânduri rele? Dacă substanțele chimice secretate la gândurile rele în mod prelungit fac rău organismului pe termen lung, crezi că substanțele chimice secretate la gândurile bune în mod prelungit fac bine organismului?

Acum tu întrebi: Și cum știu eu care sunt bune și care sunt rele? Eu îți răspund: Tu știi deja cât ești de stresat(ă)… Sau poate că ești așa de stresat(ă) că nici nu mai știi că trăiești în stres. Tu întrebi: Și cum să fac să scap de gândurile rele și de situațiile nepotrivite și de stimulii care mă țin în stres și îmi dăunează? Și cum să fac să înlocuiesc asta cu stimuli buni, cu o gândire sănătoasă care să mă ajute pe termen lung?

Eu îți răspund: Participă și tu la cursul SILVA IMMERSION din perioada 30.11-03.12.2019 de la București și află CUM să te reprogramezi mental corect pentru a controla stresul așa cum vrei tu! Anca Jugănaru și Cristi Lazăr, instructori certificați Metoda Silva, îți vor fi ghizi de mare ajutor pentru că au o experiență de peste 12 ani ca instructori și de aproape 20 de ani ca practicanți ai tehnicilor de autocontrol mental, antrenament mental, reprogramare mentală.

ATENȚIE! Nu vorbim aici despre gândire pozitivă! Nu! Aici vorbim despre REPROGRAMARE MENTALĂ cu scopul de a-ți face viața așa cum o dorești, în armonie, cu o stare de sănătate optimă, cu succes pe plan material, cu relații bune cu cei din jur, cu un grad redus de stres și în controlul tău.

Înscrierile pentru București se fac AICI

Din ce în ce mai bine!